Prefabmontage met Hyster 16-6 in Coentunnel

September 2011 is Gejamont-montage begonnen met het plaatsen van prefab wandelementen.                           

Werk gebeurd in de nieuwe Coentunnel in Amsterdam ,elementen moeten in de opritten worden gezet.               

 

Vitesse heftruck verhuur

Schiltmans

Vitesse-heftruckverhuur uit Rotterdam leverde deze 16 tons Hyster 16-6 .              

Schiltmans kraanverhuur verzorgde het hefframe om de voorzetwanden te plaatsen.

 

Faun 60-4

 

Met een kraan van Gebr.Smits worden de voorzetwanden op het frame geplaatst

 

Brug

Prefab-montage

Bovenaan het frame zitten twee klauwen om de voorzetwand te zekeren tijdens manipulatie.

 

Den Oudsten

Schiltmans

Werkzijde van het frame waarin de tunneloprithoek is verwerkt (87mm oplopen over 2,5m).

 

Prefab-frame

Prefab-frame

Opnemer A is voor links oplopen en B voor rechts oplopende wanden.

 

Prefab montage frame

Gebr.Smits

Voorraad wanden en LTM1070-4.2 met LTM1060-4.1 als staartkraan.

 

sMontage onder obstakel

 

Plaatsen met Hyster waarbij het linkervoorwiel op balken staat om waterpas te komen.

 

Tandemhijs

Gebr.Smits

Oprichten van hoogste voorzetwand van 12,5 ton.              

 

LTM 1070-4.1

 

In de wacht voor de heftruck

 

Hyster 16-6

 

Dit wandelement was niet goed omdat de onderkant haaks is i.p.v. 87mm schuin

 

Hein van Lune

 

Maar voor de bewijsvoering wordt hij toch even voorgehouden

 

Waterpas

 

Voor de drie hoge voorzetwanden wordt de Hyster op 5 rijplaten gereden om waterpas te komen

 

Zublin foutje

 

Duidelijk te zien dat de onderhoek niet klopt aan de stand van het hefframe.

 

Gejamont

 

In de rechtse brede tunnelbuis zijn de goede wanden geplaatst.          

We zijn hier bij het hoogste wandpaneel van de smalle westbuis bezig.

 

Prefab met Hyster 16-6

 

Hoogte van dit plaatje is 9150 mm gewicht 12,5 ton

 

Coentunnel

 

Deze oplossing met de heftruck wordt alleen bij de ingangen van de tunnel gebruikt.

De rest van de voorzetwanden (zo ver je kan zien) met twee kranen                        

 

Schiltmans Tiel montage

 

Beetje bijstellen met kunststof rijplaatjes om vlak te komen

 

opneemrand

 

De opneemvoorziening pas gemaakt voor dit werk.

 

Schiltmans

 

Goed te zien dat het element op een schamprand komt van 1140 mm.

 

 

Transport van de bovenelementen aan de oostkant van de nieuwe Coentunnel

 

 

Boven staat de LTM1070 van Smits en beneden staart een Faun 60-4 van Saan het bovenelement.

 

 

Aanvoer van het eerste boven element in de westbuis van 13.4 ton en 3000 mm breed

 

Fann 60-4

 

Op een beheerste manier gaat deze naar boven

 

 

Voorlaatste bovenelement wordt zonder de beton te raken door de kraan uit de Hyster gepakt.

Kraanfoto's    Naar-Boven