Kobelco CKE900-1f op de "Thomas"

Aannemer Van den Biggelaar heeft een fraaie Kobelco op het werkschip Thomas staan.                          

En deze week (9-2010) werden vier buispalen ingetrild en een loopbrug naar de wal geplaatst.                 

Het werk was op het "Eiland van Maurik" dit is een groot watersport gebied in centraal Nederland .         

 

Kobelco CKE900-1f

Eiland van Maurik

In week 8 waren de buispalen gebracht met een lengte van ongeveer 21meter.

 

Eiland van Maurik

Deze zijn gelost en langs het water gelegd door de Schiltmans Terex Demag AC100   (foto: Jan Mulder).

 

Kobelco CKE900-1f

Eiland van Maurik

De Kobelco pakte eerst de buisvoet en legde die in het water naast de Thomas .

 

Kobelco CKE900-1f

Eiland van Maurik

Daarna werd vastgemaakt aan de kop met twee sluitingen, deze zaten uit het midden om ruimte te laten voor het trilblok.

 

Kobelco CKE900-1f

Eiland van Maurik

Hier word de paal van 18ton overeind getrokken.

 

k

 

Aan de voorkant van de Thomas zit nog een deur waardoor de kraan makkelijk op het schip kan rijden.

 

Kobelco CKE900-1f

Eiland van Maurik

Paal word nu vertikaal aan dek genomen om naar de werkplek te varen.

 

Terex Demag CC2800/1

Eiland van Maurik

Was niet zo moeilijk om alles van Van den Biggelaar in beeld te krijgen.

 

Eiland van Maurik

Na een reisje van 100meter kunnen de sputpalen naar de bodem en die is diep.

 

Stuw Amerongen

Op de achtergrond de stuw van Amerongen.

 

Eiland van Maurik

Het lijkt of de paal aan de korte kant is omdat hij zover zakt zonder hulp van het trilblok.

 

Eiland van Maurik

 

Paal word een paar keer getrokken om hem in lijn te krijgen

 

 

Op het laatste moment word de paal met een klein liertje voorop de Kobelco rond gedraaid om de bolders te richten.

Kraanfoto's    Naar-Boven